close

蛙聽音樂學語言

 

Adele- Send My Love(To Your New Lover)送上我真心祝福中英文歌詞

官方MV

  

很有Adele感覺的mv,輕鬆的節奏,彷彿就像歌詞一樣,對一段感情的看開與放手

 

This was all you, none of it me

一切都因為你,心中沒其他人

 

You put your hand all over my body and told me, umm

撫摸著我告訴我心中只有我

 

You told me you were ready

你告訴我你已經準備好

 

For the big one, for the big jump

準備好邁入人生大事,跳進愛情的墳墓

 

I'd be your last love everlasting you and me

我將會是你此生永恒的最愛

 

That was what you told me, umm

你是這樣告訴我

 

I'm giving you up

我要放棄你

 

I've forgiven it all

我要忘記我們的一切

 

You set me free, e~

你放開了我~

 

Send my love to your new lover

我送上最真心的祝福

 

Treat her better

對他更好

 

We've gotta let go of all of our ghosts

我們必須放手我們的相處的點滴回憶

 

We both know we ain't kids no more X2

我們都明白我們不再是孩子x2

 

I was too strong

我是如此堅強(感覺是男主角訴說愛上其他人時)

 

You were trembling

你顫抖著

 

You couldn't handle the hot heat rising

你無法控制自己對她心動

 

Baby I'm still rising

寶貝,我對你的愛仍持續增溫

 

I was running you were walking

我在奔跑你在走路,我們步調已不一致

 

You couldn't keep up you were falling down

你無法跟上我的腳步而落後

 

There's only one way down

只會走向分開的結局

 

 

I'm giving you up

我要放棄你

 

I've forgiven it all

我要忘記我們的一切

 

You set me free, e~

你放開了我~

 

 

Send my love to your new lover

我送上最真心的祝福

 

Treat her better

對他更好

 

We've gotta let go of all of our ghosts

我們必須放手我們的相處的點滴回憶

 

We both know we ain't kids no more X2

我們都明白我們不再是孩子x2

 

(If you're ready if you're ready if you're ready I am ready)

如果你已經準備好了,我也準備好

 

I'm giving you up

我要放棄你

 

I've forgiven it all

我要忘記我們的一切

 

You set me free, e~

你放開了我~

 

 

Send my love to your new lover

我送上最真心的祝福

 

Treat her better

對他更好

 

We've gotta let go of all of our ghosts

我們必須放手我們的相處的點滴回憶

 

We both know we ain't kids no more X2

我們都明白我們不再是孩子x2

 

((If you're ready if you're ready if you're ready I am ready)

如果你已經準備好了,我也準備好

 

單字筆記

1. everlasting (a.)永恒的、持久的、無止境的

  ex The promise of everlasting happiness.允諾永遠幸福

 

2.trembling (n.)發抖、擔心、戰慄

          (adj.) 發抖的、擔心的、戰慄的

  ex He was trembling with rage.他氣得發抖

 

3.treat (vt.)對待、視為、治療、款待

      (vi.)交涉、談判、協商、款待、作東

      (n.)宴請、款待、請客

  exHe objected to being treated like a guest.他不贊成把他當作客人看待

 

4.gotta=have got to 必須…(英文的俚語)

 exI gotta go to sleep.我必須去睡覺了

 

5.ain't (prep.) 不是

  ex We ain't students.我們不是學生

 

有任何翻譯上問題都歡迎指教,謝謝 ​​​​​​^^​

感謝耐心看完,如果喜歡我的文章,歡迎按讚分享,謝謝^^

另有芊寶貝的影片讓心情美麗->Qian baby TV之5個月寶寶笑瘋

arrow
arrow

    蛙蛙 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()